Jak zamienić fast foody na zdrowe przekąski?

Kiedy nachodzi Cię ochota, żeby coś pochrupać sięgasz po to, co masz pod ręką. Jeśli są to chipsy i inne tłuściutkie rzeczy, to zaczniesz rosnąć w oczach (a raczej w biodrach). Jak więc wyrobić w sobie nawyk jedzenia zdrowych przekąsek, żeby nie musieć kupować większych ciuchów?jak zamienić fast foody na zdrowe przekąski

W tym artykule pisałem o przygotowywaniu posiłków na kilka dni. Z przekąskami jest podobnie – przygotuj je wcześniej, zapakuj do plastikowych pojemniczków/ do woreczków strunowych/ zwiń w folię i trzymaj je pod ręką, w razie, gdyby dopadł Cię głód.

Oczywiście pozbądź się słodyczy, chipsów, słonych przekąsek i  w to miejsce postaw te zdrowe. Bierz jeden woreczek z przekąskami do pracy, na uczelnię, do szkoły. Jeśli siedzisz w domu trzymaj je w szafce lub lodówce.

Pamiętaj o kilku rzeczach. Po pierwsze – warzywa zbyt długo przechowywane, zwłaszcza kiedy jest gorąco szybko robią się miękkie i po prostu się psują. Po drugie – nie od razu Rzym zbudowano – zmieniaj nawyki żywieniowe małymi krokami, ponieważ trudno jest się przestawić z objadania się chipsami czy frytkami na zdrowe jedzenie. Zacznij od jednej małej marchewki czy jabłka dziennie i powoli zwiększaj liczbę zdrowych przekąsek. Po trzecie – jedzenie ma sprawiać nam radość – wybieraj takie zdrowe przekąski, które lubisz. Urozmaicaj swoją dietę, poznawaj nowe smaki, baw się. Po czwarte – zacznij działać – przeczytaj artykuł do końca, zostaw komentarz i wciągnij jedną marcheweczkę. Zdrówko!

Jakie produkty mogą być taką zdrową przekąską?

Wszelkiego rodzaju owoce – jabłka, banany, pomarańcze, kiwi, pomelo – wszystko. Możesz zmieszać jogurt naturalny z malinami, jagodami, truskawkami. Ja szykuję sobie marchewkę, kawałek papryki, sałaty albo kapusty pekińskiej, orzechy, nasiona słonecznika. Pamiętaj – jedz to, co lubisz, ponieważ to jest najważniejszy warunek wyrobienia w sobie nawyku zdrowego chrupania.

Piszcie w komentarzach jakie są Wasze doświadczenia w zmienianiu fast foodów na zdrowe przekąski.

Reklamy

4 responses to “Jak zamienić fast foody na zdrowe przekąski?

  1. Moim przysmakiem są różnego rodzaju orzechy (włoskie, pistacje, migdały, słonecznik czy pikany). Ze słodyczy jem tylko ciemną czekoladę, najlepiej Lindta smakową (oh Dżizys… ta o smaku ananasowym smakuje jak polskie żelki w czekoladzie…. no i jaka jest zdrowa w porównaniu z innymi słodyczami). Lubię chrupać selera naciowego oraz seweed czyli prasowane wodorosty. Ostatnio pisałam o nowej diecie Amerykanów, która w zasadzie nie wygląda jak dieta. Chodzi o eliminację wszystkich produktów, których prehistoryczny człowiek nie miał do jedzenia 😉 Nowa dieta, nowy Ty. Podobno resetuje wszystkie złe nawyki żywieniowe oraz pozwala naszym organom na powrót do przeszłości 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s